HANKKEET

MUOTIALAN DIGITALISOINTI
Suomen Tekstiili & Muoti ry:n Muotialan digitalisaatiohanke koostuu viidestä toisiaan täydentävästä osa-alueesta. Ensimmäisessä kartoitetaan muotialan digitalisaation muutostekijät, toisessa selvitetään yrityspilotin avulla digitaalisen tuotepassin käyttöönoton edellytykset, kolmas osio on digitaalisen kaupan koulutuskokonaisuus, neljäs edistää 3D-suunnittelua ja viidennessä verkostoidutaan yli toimialarajojen.
Kehittämishanke toteutetaan 1.1.2023 - 31.12.2024 ja se on EUn rahoittama - Next Generation EU.
Kati Nuora toimii hankkeen hankejohtajana. Hanketta pääsee tarkemmin seuraamaan Suomen Tekstiili & Muoti ry:n viestinnän kautta.


TULOSSA
Kerromme pian uudesta, kiinnostavasta hankkeesta.

CREATECH
Tarkastelimme yhdessä Tommi Rissasen ja Virpi Martikaisen kanssa Business Finlandille luovien alojen ja uusien teknologioiden yhtymäkohtaa Createch Industry in Finland-selvityksessä. Selvityksen tarkoituksena oli määritellä käsitettä, kartoittaa Suomen tilanne ja benchmarkata mitä muissa maissa käsitteellä tarkoitetaan. Createch-selvitys on ladattavissa Business Finlandin mediapankista: https://mediabank.businessfinland.fi/l/FPSW2HdQQz9p/f/jkCb
CREATIVE SUSTAINABILITY FAMILY
Creative Sustainability Family on kestävyydestä kasvua hakevien suomalaisten luovien alojen yritysten yhteistyöverkosto. Yhteisön yritysjäsenet sparraavat toisiaan, jakavat tietoa ja kokemuksia vastuullisesta liiketoiminnasta sekä parhaista työkaluista, hakevat yhdessä ratkaisuja, luovat kumppanuuksia ja etsivät uusia mahdollisuuksia kestävään kasvuun.
Verkosto perustuu Kati Nuoran ja Timoteus Tuovisen Kestävyydestä kasvua -raporttin, joka toteutettiin Business Finlandille vuonna 2021. Verkostoa pilotoimme Creative Business Finlandin kanssa vuoden 2022 aikana. Kerromme pian lisää verkoston jatkosta!